Reklamacje

Reklamacje

1. Do reklamacji Towarów zakupionych w Sklepie lub poprzez Zakupolinię, zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

2. Jeżeli zakupiony wysyłkowo Towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Sprzedawcę, który stwierdzi czy usterka wynikła z wady tkwiącej uprzednio w Towarze.

3. W sytuacji zakupu Towaru przez konsumenta zastosowanie będzie mieć ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) nakładająca odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, tj. z tytułu wad rzeczy sprzedanej. W myśl ww. ustawy, Sprzedawca nie odpowiada z tytułu rękojmi, gdy Klient o wadzie Towaru wiedział w chwili zawarcia Umowy sprzedaży. Klient ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest istotna, może również żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. W takim przypadku Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia jej wpłynięcia. Zwrot ewentualnych należności wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi dokonany będzie na wskazany przez Klienta w formularzu reklamacyjnym numer rachunku bankowego, bądź na rachunek bankowy służący do wykonania przez Klienta Umowy sprzedaży. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PAY-u), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. PAY-u).

4. Zgłoszenie reklamacji, rozpocząć należy nawiązaniem kontaktu z obsługą Sprzedawcy pod adresem e-mail: [email protected], lub nr telefonu (13) 43 303 65 wew. 881 i podaniem przyczyny reklamacji. Następnie po ustaleniu z konsultantem sposobu wysyłki – odesłanie na adres z którego nadany został Towar wraz z informacją identyfikującą zakup i opisem stwierdzonych wad lub niezgodności z Umową sprzedaży. 

5. Przesłany w ramach reklamacji Towar powinien zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające jego bezpieczny transport. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak musi ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu. Do przesłanego Towaru powinien być dołączony opis uszkodzeń wraz z podaną informacją od kiedy dana usterka występuje. Powyższe umożliwi szybszą realizację danej reklamacji. Dodatkowo należy określić żądania reklamacyjne oraz tryb reklamowania (z tytułu rękojmi lub gwarancji). Do reklamowanego Towaru należy dołączyć oryginał bądź kserokopię gwarancji, jeżeli została wydana oraz dokument zakupu.

6. Pisemna reklamacja powinna być zgłoszona na adres placówki handlowej sieci MERKURY MARKET, w której nastąpił odbiór osobisty Towaru lub też na adres mailowy [email protected].

7. Jeżeli dostarczony w ramach reklamacji Towar okaże się pozbawiony wad, koszty jego przesyłki oraz uzasadnione koszty diagnostyki poniesie Klient.

 

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Konsument może również skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W razie powstania sporu z Konsumentem jego pozasądowemu rozwiązaniu może posłużyć unijna platforma internetowa systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (adres poczty elektronicznej Sprzedawcy w celu kontaktu za pośrednictwem platformy internetowej ODR to [email protected]). Rozstrzyganie reklamacji pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą za pośrednictwem pozasądowych metod jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy Sprzedawca wyrazi na to zgodę.

Pliki do pobrania