Jak urządzić biuro? 5 wskazówek, które ułatwią to zadanie!
Odpowiednie warunki pracy sprzyjają nie tylko dobrej atmosferze, ale również przyczyniają się do efektywności pracowników i pozytywnego wrażenia klientów. Z tego względu warto odpowiednio urządzić nowoczesne biuro, niezależnie od tego, czy będzie to biuro należące do małej, czy dużej firmy. Atrakcyjnie urządzone biuro rachunkowe, biuro firmy logistycznej czy biuro sprzedaży — to wszystko jest możliwe! Taka aranżacja nie jest trudna, wręcz przeciwnie — nasze wskazówki pomogą ci urządzić małe biuro oraz biuro dużej firmy tak, by przestrzeń była funkcjonalna, estetyczna i wygodna.
W tym artykule:
1. Postaw na funkcjonalność — aranżacja małego biura i dużego pomieszczenia biurowego!
2. Regały, komody i półki — miejsce do przechowywania w dużym i małym biurze
3. Wygodne miejsce dla każdego pracownika — jak dobrze i z pomysłem urządzić biuro?
4. Zadbaj nie tylko o funkcjonalność!
5. Strefa pracy a strefa odpoczynku
1. Postaw na funkcjonalność — aranżacja małego biura i dużego pomieszczenia biurowego!
Przy urządzaniu biura, niezależnie od tego, czy będzie to małe biuro, czy duże pomieszczenie, należy postawić przede wszystkim na funkcjonalność. Wykonywana w biurze praca powinna przebiegać sprawnie i szybko. W większości nowoczesnych biur stawia się na prace przy komputerze, dlatego tak ważne jest zapewnienie odpowiedniego sprzętu komputerowego oraz mebli, na których sprzęt ten będzie stał.
Aby urządzić biuro, koniecznie trzeba wyposażyć pomieszczenie w praktyczne meble do biura. Wyposażenie to przede wszystkim biurka oraz krzesła biurowe. Wymiary biurka mogą być różne, w zależności od rodzaju wykonywanej pracy biurowej. Osoby, które pracują jedynie z systemami komputerowymi, na blacie biurka nie będą potrzebowały aż tyle miejsca, co np. graficy lub pracownicy, którzy przygotowują jeszcze inne dokumenty.
Ważne jest też to, by dobrze ustawić biurko. Blat biurka nie powinien przeszkadzać innym w poruszaniu się po biurze, jednocześnie powinien mieć odpowiednie oświetlenie, zarówno z naturalnego światła, jak i ze sztucznego. Jeśli na biurku mają znajdować się dodatkowe urządzenia biurowe (np. skaner lub drukarka) należy zapewnić im odpowiednio dużo miejsca tak, by praca przy danym stanowisku nie była dla pracownika niewygodna.
Do każdego biurka należy dołożyć fotel biurowy. Wygodne siedzisko zapewni optymalne warunki pracy. Możesz zdecydować się na bardzo proste modele lub zakupić coś bardziej skomplikowanego i komfortowego dla swoich pracowników — np. ergonomiczny fotel.
Jeśli Twoja firma potrzebuje innego sprzętu biurowego, powinieneś umieścić go tak, by pracownicy mieli do niego swobodny dostęp. Dobrze jest zadbać też o to, by przy danym stanowisku pracy znajdowały się odpowiednie, dodatkowe sprzęty. Dla przykładu — stół kreślarski będzie o wiele bardziej funkcjonalny, jeśli umieścisz przy nim regał na przybory kreślarskie lub inne artykuły artystyczne.
2. Regały, komody i półki — miejsce do przechowywania w dużym i małym biurze
Co jeszcze jest ważne, by urządzić biuro? Zarówno w przypadku dużej, jak i małej firmy przydadzą się meble do przechowywania. W przypadku biura doskonale sprawdzą się różnorodne regały, komody oraz półki.
Urządzając biura, dobrze jest dopasować wyposażenie do charakteru pracy i skupić się też na tym, jaki jest charakter branży, w której firma działa. Firmy, które nie muszą przechowywać swoich dokumentów w zamknięciu, chętniej skorzystają z pojemnych półek i regałów otwartych. Z kolei przedsiębiorstwa, które muszą dbać o ochronę danych osobowych, skupić powinny się przede wszystkim za zakupie regałów zamykanych oraz komód — meble te, zwłaszcza w niewielkich firmach, zabezpieczą dokumenty i dane osobowe pracowników oraz klientów.
Półki i komody wraz z biurkami i krzesłami stworzą praktyczną strefę pracy.
3. Wygodne miejsce dla każdego pracownika — jak dobrze i z pomysłem urządzić biuro?
Dobrze zaaranżowane miejsce pracy dla każdego pracownika jest niezwykle ważne. Oprócz dobrego biurka i fotela dobrze jest, urządzając biuro, odpowiednio zaprojektować też rozkład wyposażenia. W przeciwieństwie do domowego biura, biuro profesjonalne często ograniczone jest względem przestrzeni, którą można przeznaczyć dla jednego pracownika. Mimo tego warto postarać się, by wyposażenie było dobrze ułożone.
Układ mebli będzie determinowany tym, jaki jest układ pomieszczenia. Warto zadbać jednak o to, by przy biurku pracownik mógł wygodnie pracować. Ważne jest ustawienie biurka tak, by docierało do niego odpowiednio dużo światła, najlepiej naturalnego. Do oświetlenia sztucznego dobrze z kolei zastosować żarówki ledowe, które są ekologiczne, energooszczędne i zapewnią odpowiednią ilość światła. Punkty świetlne powinny być rozstawione tak, by zapewnić dobre oświetlenie dla każdego pracownika.
W biurze ważna jest też wysokość biurka. Ze względu na to, że przy stanowiskach mogą pracować pracownicy o różnym wzroście, świetnie sprawdzą się modele regulowane. Dobrym pomysłem będzie też zakup foteli, które posiadają regulację wysokości i odchylenia oparcia. Taki wygodny fotel łatwo dopasować do indywidualnych preferencji.
4. Zadbaj nie tylko o funkcjonalność!
By dobrze urządzić biuro i wprowadzić domową atmosferę dobrze jest zadbać nie tylko o funkcjonalność, ale również i o estetykę. Zagospodarowanie przestrzeni nie musi być wcale brzydkie lub nudne, nawet jeśli to przestrzeń biura. Profesjonalne firmy coraz częściej stawiają na zwiększenie estetyki w biurach po to, by pracownicy czuli się lepiej. Dobre samopoczucie zwiększa efektywność, estetyka w miejscu pracy jest zatem ważna.
Piękno aranżacji można zwiększyć, wprowadzając do wnętrza ładne meble oraz rośliny. Zwłaszcza żywe rośliny pokojowe będą działać pozytywnie — przyczynią się do oczyszczenia powietrza i zapewnią komfort pracownikom. Sprawdzą się doskonale zarówno w małej firmie, jak i w dużym biurowcu. Zielone rośliny upiększą pomieszczenie zwłaszcza wtedy, gdy będą umieszczone w atrakcyjnych doniczkach lub osłonkach.
Nowoczesne firmy bardzo często stawiają nie na tradycyjne rośliny w donicach, ale na modne zielone ściany. Nowoczesne biuro z zielonymi ścianami jest aktualnie często synonimem postępowej firmy, dlatego warto te elementy umieścić w aranżacji.
5. Strefa pracy a strefa odpoczynku
Równie ważna co strefa pracy jest w każdym biurze strefa odpoczynku. Do dyspozycji w tej kwestii właściciele biur mają szereg różnorodnych mebli. Strefa wypoczynku dla pracowników to przede wszystkim niewielki aneks kuchenny i miejsce, gdzie mogą zjeść posiłek w pracy. Przydadzą się zatem szafki kuchenne, w tym jedna ze zlewem, a także stoły oraz krzesła. Dostosowane do wymagań wszystkich pracujących w biurze osób miejsce odpoczynku może również być wyposażone w wygodną kanapę do siedzenia.
W takim kąciku socjalnym warto ustawić też lodówkę. Pracownicy będą mogli schować do niej swój obiad lub drugie śniadanie, w takim pomieszczeniu lodówka będzie zatem bardzo przydatna. Oprócz tradycyjnego zlewu można też zainstalować zmywarkę. Dużo firm, zwłaszcza dużych, w których pracownicy spędzają dużo czasu, w kącikach socjalnych instaluje też telewizor.
ZAINSPIRUJ SIĘ!
Czego potrzebujemy w domowej przestrzeni do pracy i nauki
Domowe biuro na poddaszu - podpowiadamy jak je urządzić!
Pasują jak ulał do każdego wnętrza — Najlepsze stoły rozkładane